Wojtek ma do przeczytania lekturę liczącą 240 stron, z której ⅜ już przeczytał. Asia również czyta lekturę. Jej książka ma 180 stron i Asia przeczytała ⁴/₉ całości. Kto ma za sobą więcej przeczytanych stron?

BARDZO PROSZĘ O OBLICZENIA DO TEGO ZADANIA!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-24T15:44:02+01:00
Trzeba pomniożyć:
240 * 3/8 = [240 i 8 mozna skrócić przez osiem] = 30 * 3 = 90.
I w ten sposób Asię, bo nie wiem jaki tam jest ułamek. :)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:44:34+01:00
Wojtek- ⅜*240=90-strony przeczytane
Asia- ⁴/₉*180=80-strony przeczytane
Więcej stron przeczytał w
4 5 4