Zad1
("-to znaczy do potęgi 2)
rozwiąż równania:
a.2x(x+1)=2x"+4
b.(x-1)*(x+2)=x"+5
c.(x+2)*(x-1)=x"+5
d(x-5)*(x-10)=x*(x+5)

zad 2
boki kwadratu zwiększona tak,że długość każdego z nich jest o 4 cm większa od długości boków danego kwadratu.Pole otrzymanego kwadratu jest o 56 cm kwadratowych od pola pierwszego kwadratu.Jaką długość ma bok pierwszego kwadratu???
prosze z rozwiązaniem:*
pomocy!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:51:48+01:00
Zad 1.

a.2x"+2x=2x"+4 /-2x"
2x=4
x=2
b.x"+2x-x-2=x"+5 /-x"
x-2=5 /+2
x=7
c.x"-x+2x-2=x"+5 /-x"
x-2=5 /+2
x=7
d. x"-10x-5x+50=x"+5x /-x"
-15x+50=5x /+15x
20x=50
x=2,5

zad 2.

a-wcześniejsza długość boku kwadratu
a+4 - obecna długość boku kwadratu

a"+56=(a+4)(a+4)
a"+56=a"+4a+4a+16 /-a"
56=8a+16 /-16
40=8a
a=5

Odp. Bok pierwszego kwadratu ma długość 5 cm.
2009-11-24T15:54:25+01:00
Zadanie 1

a/2x(x+1)=2x²+4
2x²+2x=2x²+4
2x²-2x² się skrócą
2x=4/:2
x=2

b/(x-1)*(x+2)=x²+5
x²-2x-x-2=x²+5
x²-x² się skrócą
-3x=7/:(-3)
x=7/3

c/(x+2)*(x-1)=x²+5
x²-x+2x-2=x²+5
x²-x² się skróci
-x=7/*(-1)
x=-7

d/(x-5)*(x-10)=x(x+5)
x²-10x-5x+50=x²+5x
x²-x² się skróci
-10x-5x-5x=-50
-20x=-50/:(-20)
x=50/20

pamiętaj że przenosimy x na lewą a reszte na prawo ;))

zadanie 2

a²+56=(a+4)(a+4)
a²+56=a²+4a+4a+16 /-a²
56=8a+16 /-16
40=8a
a=5
2009-11-24T15:57:44+01:00
A.2x(x+1)=2x"+4
2x"+2x=2x"+4
2x=4/:2
x=2

b.(x-1)*(x+2)=x"+5
x"+2x-x-2=x"+5
x"-x"+2x-x=5+2
x=7

c.(x+2)*(x-1)=x"+5
x"-x+2x-2=x"+5
x"-x+2x-x"=5+2
x=7

d(x-5)*(x-10)=x*(x+5)
x"-10x-5x+50=x"+5x
x"-10x-5x-x"-5x=-50
-20x=-50/:(-20)
x=50/20
x=5/2