Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:50:18+01:00
Hellenowie nie utworzyli jednego państwa iż "państewek" były dziesiątki, a zapanowanie jednego rodu dało by roszczenia do tronu pozostałym rodom, ponieważ w niemalże wszystkich państwach panowała monarchia wyjątkowym państwem były Ateny, które miały ustrój demokratyczny, lecz ustanowienie takiego ustroju było raczej niemożliwe tzn. że z powodu prawdopodobnych wojen domowych i sporów władców stworzenie jednego państwa było niemożliwe.

Powodzenia przyjacielu ;]
5 4 5
  • K6G3
  • Rozwiązujący
2009-11-24T15:54:59+01:00
Deszcz w Grecji pada rzadko, szczególnie w najważniejszych miesiącach rolcitwa. Starożytnym groziła susza powodująca głód. Ziemię uprawną można znalejśc w dolinach. Właśnie tam osiedlali się ludzie od czasu neolitu. Ich osady były oddzielone od siebie górami którymi nie prowadziły żadne drogi. Ztego powodu w starożytnej Grecji nie powstało jedno państwo, lecz wiele małych miast-państw zwanych polis np:. Ateny, Korynt, Delfy, Olimpia, Sparta, Efez, Milet, Abdera i Teby.
3 4 3