Odpowiedzi

2009-05-19T19:06:17+02:00
A)15²=12²+9²
225=144+81
prawidłowe równanie wiec jest trójkąt prostokątny
b)
50²=48²+14²
2500=2304+196
prawidłowe równanie wiec jest trójkąt prostokątny
c)
34²=30²+16²
1156=900+256
prawidłowe równanie wiec jest trójkąt prostokątny
d)
40²=30²+20²
1600=900+400
1600nie jest rowne1300
nie prawidłowe równanie wiec jest trójkąt nie jest prostokątny
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-19T19:08:50+02:00
9²+12²=15²
81+144=225
225=225 tak jest prostokatny



14²+48²=50²
196+2304=2500
2500=2500 jest prostokatny

16²+34²=30²
256+1156=900
1212=900 nie jest chybaze zrobimy tak nie wiem jak tam podane bylo w ksiazce bo jesli tak to
16²+30²=34²
256+900=1156
i wtedy jest prostokatny


20²+30²=40²
400+900=1600
1300=1600 nie jest prostokatny
126 2 126
2009-05-19T19:10:00+02:00
2009-05-19T19:11:58+02:00
A²+b²+c²- to jest twierdzenie pitagorasa, zktórego każdy przykład bedzie obliczany.

a)
a²+b²=c²
9²+12²=16²
81+196=256
277≠256 nie jest prostokatny i dopiszesz sobie cm

b)
a²+b²=c²
14²+48²=50²
196+2304=2500
2500=2500 jest prostokątny i dopisz sobie dm

c)
a²+b²=c²
16²+30²=34²
256+900=1156
1156=1156 jest prostokątny
d)
a²+b²=c²
20²+30²=40²
400+900=1600
1300≠1600 nie jest prostokatny

7 3 7