Odpowiedzi

2009-11-24T15:54:31+01:00
Pełni ono funkcje wtapiania się w tło tak by nie wyróżniał się daje to przewagę, lecz także kolory maja znaczenie bojowe gdyż mają za zadanie przestraszyć przeciwnika i pokazać mu kto jest tu silniejszy.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T15:56:32+01:00
Ubarwienie zwierzat jest rozne. Dzieki niemu mogal sie wtopic w tlo. Ich ubarwienie zalezy od srodowiska w jakim dane zwierze przebywa. Dzieki temu drapiezniki(np. lwica) maja latwiej podczas polowania, poniewaz trudno je dostrzec. Rowniez moze sluzyc w okresie godowym do zainponowania partnerce, taki sposob wykorzystuja niektore gatunki ptakow.
6 4 6
2009-11-24T16:01:15+01:00
Ubarwienie ostrzegawcze- jaskrawe lub kontrastowe, które służy łatwiejszemu rozpoznaniu i pełni rolę ostrzegawczą zmniejszając częstość przypadkowych ataków. Stosowane jest przez organizmy
mające skuteczne środki obrony przed drapieżnikami.

Kamuflaż- Ubarwienie ochronne służące do ukrycia się przed drapieżnikiem

Ubarwienie jest ważnym punktem w okresach godowych, ay zwrócić na siebie uwagę osobnika płci przeciwnej np. poprzez jaskrawe kolory (paw)
5 4 5