Odpowiedzi

2009-11-24T15:58:49+01:00
Ja takie zadania rozwiązuję metodą proporcji. A więc:

270 zł - 15 %
x - 100 %

x = 270*100 / 15
Przy czym / to kreska ułamkowa. :)

x = 27.000 : 15 = 1.800

Myślę, że pomogłam . : ) : )
2009-11-24T16:01:57+01:00
270zł = 15%
5% = 270zł ÷ 3
5% = 90zł
100% : 5% = 20
20 × 90 zł = 1800zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:08:19+01:00
270 -- 15%
x -- 100%

x = 270*100%/15%
x = 1800zł

1800+270 = 2070zł

odp. Nowe wynagrodzenie wynosi 2070zł.