1.
a) lekcja w polskiej szkole trwa o 12,5% dłużej niż w szkole szwedzckiej. Ile minut trwa lekcja w szwecji ?
b) lekcja w polskiej szkole trwa o 10% krócej niż lekcja w szkole brytyjskiej. Ile minut trwa lekcja w Wielkiej Brytanii ?

2. za telewizor kupiony po 10%- wej obniżce cen państwo Lenarowie zapłacili 1440 zł. Ile zaoszczędzili dzięki tej obniżce ?

3.cenę garsonki przed sezonem podniesiono o 20%, a po kilku miesiącach obniżono o 10 % i można było ja kupic za 270 zł. Ile kosztowała ta garsonka na początku ?

PS. Prosze napiszcie potrzebne.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:16:46+01:00
1.
a)
lekcja w Polsce - 45 minut
112,5\100*45=50 minut
Odp. W Szwecji lekcja trwa 40 minut
b)
110%*45=49,5
Odp. W Wielkiej bratani lekcja trwa 49 ,5 minut
2.
90%*1440=1296 zł
1440-1296=144zl
Odp. Państwo Lenarowie zaoszczędzili 144 zł
3.
110%*270=297
120%*297=356,4zł
Odp. Garsonka na początku kosztowała 356,4zł
2009-11-24T16:31:17+01:00
1.
A. 100%- 12,5%= 87,5%
x - dl. lekcji w Szwecji
x + 12,5% razy x = 45
112,5 razy x = 45
x= 45 : 1, 125
x=40
Lekcja w Szwecji trwa 40 minut.
B.
x - 10 % razy x = 45
90% razy x = 45
x = 45 : 0,9
x = 450 : 9
x = 50
Lekcja w Wielkiej Brytanii trwa 50 minut.


2. x - 10 % razy x = 1440
90% razy x = 1440
x = 1440 : 0,9
x = 14400 : 9
x = 1600 (zł)

1600zł - 1440 zł = 160zł tyle zaoszczędzili