Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:11:20+01:00
A - krótsza przyprostokątna

b = 3 a - dłuższa przprostokątna

c = 20√5 cm - przeciwprostokątna

Z Pitagorasa:
a² + b² = c²

Podstawiamy:

a² + (3a)² = (20√5 cm)²

10 a² = 2 000 cm²

a² = 200 cm²

a = 10√2 cm

b = 3a = 30√2 cm

Pozdro))

26 5 26
2009-11-24T18:10:30+01:00
3x-dłuższa
x-krótsza

z pitagorasa
(3x)²+x²=(20√5)²
9x²+x²=400x5
10x²=2000
x²=200
x=√200 - dł krótszej
3x=3√200 - dł dłuższej
4 3 4