Odpowiedzi

2009-05-19T19:24:45+02:00
8²+10²=13²
64+100=169
164=169 nie jest prostokatny



2,5²+6²=6,5²
6,25+36=42,25
42,25=42,25 jest prostokatny
2009-05-19T19:26:05+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-19T19:27:14+02:00
A) krótsze boki to przypuszczalne przyprostokątne więc z twierdzenia pitagorasa suma ich kwadratów powinna dać kwadrat przeciwprostokątnej :
8² + 10² = 13²
64 + 100 = 169
164 = 169
L ≠ P
trójkąt nie jest prostokątny

b) ta sama zasada ;)
2,5² + 6² = 6,5²
6,25 + 36 = 42,25
42,25 = 42,25
L = P
trójkąt jest prostokątny
2009-05-19T19:27:39+02:00
A) 8² + 10² =13²
64 + 100 = 169 a to się nie równa 13² więc ten trójkąt nie jest prostokątny
b) 2,5² + 6² = 6,5²
6,25 + 36 = 42,25 a to się równa 6,5² więc ten trójkąt jest prostokątny
2009-05-19T19:28:06+02:00
A) nie jest to trójkąt prostokątny
b) jest
2009-05-19T19:28:42+02:00
Z twierdzenia Pitagorasa:
a) 13² powinno być równe 10² 8²
169 ≠ 164 - nie jest prostokątny

b) 6,5² 6²+2,5²
42,25=42,25 jest prostokątny