Dane jest koło o promieniu 6cm.Jaka dlugosc ma promien kola.?
a)O obwodzie trzy razy wiekszym?
b)O obwodzie trzy razy mniejszym?
c)O polu dziewiec razy wiekszym?
d)O polu cztery razy mniejszym?

Musicie obliczyc i pokazac jak to obliczyliscie.. napiszczie mi . pls ; **

2

Odpowiedzi

2009-11-24T16:35:45+01:00
Więc tak:

Ob- długość koła
r- promień
Ob= 2πr
P=πr²

P=π (6cm)²=36π cm²

P=πr² /:π
P:π=r² /√
√P:π=r


r- 6cm
Ob= 2π6 cm=12π cm

Ob=2πr /:2π
Ob:2π = r ( bo się skróci 2π)

[ x oznacza "razy" ]
a) Ob=3 x 12π cm= 36π cm
r= Ob :2π
r=36π : 2π= 18 cm

r= 18 cm

b)r=6cm :3 = 2 cm

r= 2cm

c)P=36π cm² x 9 = 324π cm²
r=√324π cm² : π=√324 cm

r= √324 cm

d) 6 cm x 6 cm = 36 cm²
r= √36cm² : 4 = √9 cm = 3 cm

r= 3 cm

Wszystko jest dobrze :) Proszę o dodanie mojej odpowiedzi jako najlepszej :) z góry dziękuję :)

7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:37:29+01:00
R=6cm
ob=2πr P=πr²
ob=2π*6cm P=π*(6cm)²
ob=12πcm P=36πcm²
a)
ob=12πcm*3=36πcm
ob=2πr
36πcm=2πr/:2π
36πcm:2π=r
r=18cm
b)
ob=12πcm:3=4πcm
4πcm=2πr/:2π
2cm=r
c)
P=πr²
P=36πcm²*9
P=324πcm²
324πcm²=πr²/:π
324cm²=r²
r=√324cm² (jak coś to wszystko jest pod pierwiastkiem)
r=18cm
d)
P=36πcm²:4
P=9πcm²
9πcm²=πr²/:π
9cm²=r²
r=√9cm² (tutaj też wszystko jest pod pierwiastkiem;))
r=3cm

Mam nadzieję, że wszystko jest jasne. Pozdrawiam;)
Było by miło gdybym otrzymała najlepszą odpowiedź;P
10 4 10