Zadanie 7

b)jakie kąty ma trójkąt równoramienny prostokątny?

zadanie 1

czy boki trójkąta mogą mieć podobne poniżej długości :

b)2,5 m 3,5 m , 6 m
c)70cm, 0,7 m , 1cm

zadanie 4
Czy kąty trójkąta mogą mieć takie miary ??

* - ta gwiazdka oznacza stopnie

b) 1,5 * , 0,5* , 178*
c) 25* , 16* , 50* , 104* , 44*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:26:24+01:00
7. 90, 45, 45
1. 2,5²+3,5²=6²
6,25+12,25=36
sprz równanie czyli nie moze, licyłąmz pitagorasa i tyczy sie to tylko prostokątnego
2,5+3,5>6
6=6 czyli nie
tu suma przyprostokatnych musi byc wieksza od przeciwprostokątnej
tak samo robimy z 2 przykładem tylko zamien jednostki
4. suma musi dac 180*
b nie
c nie
2009-11-24T16:26:33+01:00
Zd. 7
b) ....


zd.1
b)tak
c)nie

zd.4
odp ; nie
2009-11-24T16:26:13+01:00
Zad 7 miara wszystkich kątów musi wynosić 180* czyli 180 - 90 = 90 ostaje mi 90 * kąty przy podstawach muszą mieć takie same miary czyli 90:2=45 ;)

zad 1
nie
tak




zad 4
tak
nie