Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:28:10+01:00
Ca-wapń
Służy do do oczyszczania i osuszania ropy, benzyny, alkoholi, gazów szlachetnych. Używany jest do redukcji tlenków uranu, toru, metali ziem rzadkich.
Na-sód
Jest stosowany jako bardzo skuteczny środek suszący rozpuszczalniki organiczne oraz jako substrat wielu reakcji chemicznych.
Zn-cynk
Cynkiem pokrywa się blachy stalowe, w celu uodpornienia na korozję.
2009-11-24T16:41:38+01:00
Na-sód-mozemy go spotkac w olejach,blokach,pretow
sód mozna kroic nozem.wykorzystywany jest do rozpuszczalnikow


H-wodór-wykorzystywany jest do paliw rakietowych,gazoow przemyslowych,do przenyslu sporzywczego

Ca-wapń-słuzy do oczyszczania ropy.....