Odpowiedzi

2009-11-24T16:32:04+01:00
Zachodzi w każdej żywej komórce.Energia powstała w procesie utlrniania przechodzi w ATP. proces zachodzi tak ze poz uwalnianiem weglowodanów organizm moze utleniać tłuszcze i białka
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:38:32+01:00
Oddychanie komórkowe - to proces wymiany gazowej, która polega na dostarczeniu tlenu do wszystkich komórek organizmu i usunięciu z nich dwutlenku węgla oraz proces utleniania substancji odżywczych w komórce (oddychanie komórkowe), czemu towarzyszy uwolnienie energii. W procesach oddychania komórkowego mogą być utleniane cząsteczki różnych związków: węglowodanów, białek i tłuszczów. Procesy utleniania substancji odżywczych z wykorzystaniem tlenu (oddychanie tlenowe) zachodzą w mitochondriach. Oddychanie komórkowe może zachodzić także bez udziału tlenu. Jest to proces zwany fermentacją, lecz ilość wyprodukowanej wówczas energii jest niewielka.
2 5 2