Odpowiedzi

2009-11-24T16:32:22+01:00
Podczas wyścigów kolarskich rozgrywanych na torze kołowym o promieniu r=50m zawodnik wykonał 12 okrążeń toru w czasie 4 minut.Oblicz szybkość średnią tego zawodnika.
S=2π50*12=1200π=1200*3,14=3768m
t=4min=240s
V=3768m/240s=15,7m/s
6 5 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:34:41+01:00
L=2πr
l=2*3,14*50
l=314m
314*12=3768m=3,768km
4min=3,768km
60min=56,52
Odp. Jego średnia prędkość wynosi 56,52km/h
5 3 5
2009-11-24T16:35:50+01:00
L koła = 2πr
l koła = 2π50
l koła = 100π

12 * 100π = 1200πm- tyla pokonał w czaise 4 min

60min :4 min = 15
1200π*15=18000π π≈3,14

18000*3,14=56520m=≈57km
odp zawodnik jechał z ptędkością 57km na h
1 2 1