Tata Darka ma 20 m siatki ogrodzeniowej. Jakie wymiary w metrach , wyrażone liczbami naturalnymi, powinien mieć prostokątny warzywnik, aby można było ogrodzić tą siatką, oraz żeby jego pole było jak największe.?

W odp. z tyłu książki jest podane 5mx5cm.

Prosze o jasne i łatwe obliczenie :D ...

3

Odpowiedzi

2009-11-24T16:34:41+01:00
20:4=5 5²=25m² warzywnik powinien mieć kształt kwadratu o boku 5m-pozdrawiam
2009-11-24T16:44:29+01:00
Obwód warzywnika to 20m
20:4=5m
warzywnik powinien mieć kształt kwadratu o boku 5 bo 5x4=20m
a kwadrat to przecież prostokąt a jego pole=5x5=25mkwadr.
a jeśli będzie prostokątem o wymiarach 6m i 4m to pole będzie mniejsze 6x4=24m
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:45:12+01:00

L - obwód
L=20m
L=2a+2b/:2
a+b=10
i tera wypisujesz możliwości
a=1m b=9m
a=2m b=8m
a=3m b=7m
a=4m b=6m
a=5m b=5m (najlepsza możliwość więc ją podkreśl)

P=5cm*5cm=25cm2
Odp: 5m x 5m

Też to miałem ale z tyłu książki jest błędna odpowiedź. Dla mojej klasy facetka wytłumaczyła tak. A jak mi nie wierzysz to sam pomyśl jak ma wyjść z 5 cm i 5m 20?? Tam poprostu jednostka sie przekręciła i to jest zwykła literówka.

pozdro i lepszej odpowiedzi nie znajdziesz
1 1 1