W gimnazjum sa trzy klasy pierwsze . w klasie 1b liczacej 30 uczniow , jest o 20% więcej uczniów niz w 1a a w klasie 1c jest o 10% mniej uczniow niz w klasie B.
a) ilu uczniow jest w klasie 1a ?
b) ilu uczniow jest w klasie 1c ?
c) o ile procent wiecej uczniow jest w klasie 1C niz w 1a ?
d)jaki procent wszystkich uczniow klas pierwszych stanowia uczniowie klasy 1b (odpowiedz podaj w zaokragleniu). ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:40:10+01:00
1b-30
1a-80% z 30
1c-90% z 30

a)1a- 0,8*30=24
b)1c- 0,9*30=27
d)30/81 *100%=3000%/81= około 37%
1 5 1
2009-11-24T16:45:33+01:00
1a=120/100% * 30= 6/5 * 30= 180/5=7
30+7=37
1a liczy 37 uczniów

1c=90/100% * 30 = 9/10 * 30 = 270/10 = 27
1c liczy 27 uczniów

/= kreska ułamkowa
*= pomnożyć
wiecej nie umie
2009-11-24T16:53:17+01:00
A) w 1 A jest 24 uczni ( bo 20% mniej niz 1 b ) 10% z liczby 30 to 3 a 20 % to 6 :) bo 3+3=6 30-6=24
b)1C- 27 ( bo 10% mniej niz w klasie 1 A) 10% z liczby 30 to 3 zatem 30-3=27 :)
c)15 % ( chyba)
d)30/81 *100%= 3000%/81= (w zaokragleniu) 37 %