Liczba uczniów w klasie na koniec roku była mniejsza o 5% od liczby uczniów na początku roku. natomiast liczba dziewcząt w klasie wzrosła z 40% na początku do 50% wszystkich uczniów na koniec roku. Jak zmieniła się liczba dziewcząt na koniec roku w stosunku do liczby dziewcząt na początku roku szkolnego?

2

Odpowiedzi

2009-11-24T16:39:01+01:00
Wśród 100% uczniów dziewczęta stanowiły 40%

przy 95% uczniów dziewczęta stanowiły połowę uczniów, czyli 47,5%.

47,5% - 40%= 7,5%

Odp. liczba dziewczyn wzrosła o 7,5%
Najlepsza Odpowiedź!
  • kh24
  • Rozwiązujący
2009-11-24T16:49:11+01:00
Uczniów razem to 100 % a dziewczęta stanowiły 40%
Przy 95 % uczniów dziewczęta stanowiły połowę uczniów, czyli:

95% : 2 = 47,5%

z tego obliczenia wynika, że połowa to 47, 5% ,więc:

47,5% - 40% = 7,5%

Odp: Liczba dziewczyn wzrosła o 7,5%.