Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:41:29+01:00
Metale:
zelazo- jego brak powoduje anemie
wapn- jest podstawowym skladnikiem kosci
Niemetale:
tlen- pelni wazna role w procesie oddychania
fluor- wzmacnia szkliwo
5 3 5
2009-11-24T16:43:36+01:00
To napisałem w moich ćw.:

Chlor- wchodzi w skład kwasu żołądkowego, uczestniczy w trawienu
Fluor- zapobiega powstawaniu pruchnicy
Magnez-jest potrzebny do produkcji chormonów, wpływa na układ trawienny
Cynk- reguluje większość procesów przebiegających w organiżmie (przemiana materii, stan skóry i włosy)
4 3 4