Zad. 1
W szkole zorganizowano wycieczkę do Ojcowa. Uczestniczyło w niej 20 uczniów z klasy III A i o 10 uczniów więcej z III B. Koszt wycieczki podzielono proporcjonalnie między wszystkich uczestników obu klas. Jaki procent całych kosztów przypadnie do zapłacenia uczniom klasy III A?

zad. 2
Ewa usiadła na ławce w odległości 6m od domu Adama. Odbity od kałuży promień poraził ją w oczy. To Adam ze swojego okna puścił Ewie ''zajączka''. Oblicz na jakiej wysokości Adam błysnął lusterkiem, jeśli promień odbił się w odległości 0,75m od Ewy, a jej oczy znajdowały się na wysokości 1m nad ziemią.

zad. 3
Oblicz pole trapezu równoramiennego, którego podstawy wynoszą 12 i 18cm, a kąt ostry jest równy 60°.

Proszę o dokładne obliczenia, to ważne!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:47:40+01:00
1.
20 + 20 + 10=50 - wszyscy uczniowie wycieczki
20/50 * 100%=40%

2. nie wiem jak to zrobić

3.
zastosowanie funkcji: kąty 60, 30, 90
podstawa tego kąta: 18-12=6cm
w takim razie h=6 √3

P = [(18+12) * 6 √3] / 2= (30 * 6 √3)/2= 180 √3/2=90√3

nie jestem pewien co do tego bo nie ma rysunku ...
2009-11-24T16:50:50+01:00
20+10=30 30 + 20 = 50 50-100% 100% / 50 = 2 2 *20 = 40 %

Odp klasa zapłaci 40 % wszystkich kosztów
4 1 4