Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:40:57+01:00
85% - 170 zł
100% - x

85x = 100 * 170
85x = 17000
x = 200zł
Odp.: cena przed obniżką wynosiła 200zł
2009-11-24T16:42:36+01:00
X - cena poczatkowa
0,15 - 15%

jesli obnizami, to mikser bedzie kosztowal 0,85x

0,85x = 170 / :0,85
x=200

odp. cena poczatkowa wynosila 200 zł
2009-11-24T16:43:14+01:00
Liczysz ile % całości ceny stanowi 170zł
100% ceny - 15% ceny = 85% ceny = 170zł
Ustalasz proporcję
85%/170zł=100%/x
x=170zł*100%/85%
x=170zł*100/85
x=17000zł/85
x=200zł