Odpowiedzi

2009-11-24T16:41:29+01:00
Odyseusz-najmądrzejszy z Greków i naj cwańszy potrafił przechytrzyć nawet bogów

Ahilles-najodważniejszy i naj mężniejszy casanova
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:42:57+01:00
Minotaur - postać z mitologii greckiej. Zazwyczaj przedstawiany jako człowiek z głową byka, jednak czasem w postaci istoty z torsem i głową człowieka, od pasa w dół zaś z ciałem byka. Został zrodzony ze związku Pazyfae, żony Minosa, i byka zesłanego przez Posejdona. Groźny Minotaur został zamknięty przez króla Krety Minosa w zaprojektowanym przez Dedala Labiryncie, który znajdował się pod pałacem w Knossos.

Gorgona - Gorgony to groźne siostry o przerażającym wyglądzie.
Przedstawiane jako postacie skrzydlate, ze szponami, ostrymi kłami i włosami w postaci jadowitych węży. Początkowo była tylko jedna gorgona, później pojawiły się trzy - Stenho, Euriale i Meduza. Ich rodzicami byli Fokis i Keto. Najgroźniejszą była Meduza, której spojrzenie zamieniało w kamień.
2009-11-24T16:46:22+01:00
Promoteusz-mądry,dobry,szlachetny,odwaga,spryt,przebiegłość

Syzyf-(pozytywne)spryt,opanowanie,pomysłowość,
(negatywne)gadulstwo,duma,brak szacunku,brak dyskrecji,pyszałkowatość