1. Kasia wydała 75%swojego kieszonkowego na atlas historyczny .Zostąło jej 41zł i 60 gr . Ile kieszonkowego dostaje Kasia ?

2. Pasją Krzysia są znaczki . We wszystkich klaserach ma ich 224 . Jego kolekcja to 70% kolekcjii ojca . Ile znaczków ma tata Krzysia ?
Ile znaczków musi zebrać aby dorównać kolekcjii taty ?

Dzięki za wszelkie odpowiedzi ;**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:46:06+01:00
1. Kasia wydała 75%swojego kieszonkowego na atlas historyczny .Zostąło jej 41zł i 60 gr . Ile kieszonkowego dostaje Kasia ?

2. Pasją Krzysia są znaczki . We wszystkich klaserach ma ich 224 . Jego kolekcja to 70% kolekcjii ojca . Ile znaczków ma tata Krzysia ?
Ile znaczków musi zebrać aby dorównać kolekcjii taty ?

Ad. 1
41,6 zl - 25%
x - 100%

x= 100*41,6/25
x= 166,4

odp kasia dostaje 166 zl i 40 gr kieszonkowego... ;)

Ad. 2
224 - 70%
x - 100%

x= 100*224/70
x= 320

320-224 = 96

odp tata krzysia ma 320 znaczkow, a krzysiu chcący miec tyle znaczkow co tata musi dozbierac jeszcze 96... ;)
2009-11-24T16:48:06+01:00
1.
100%-75%=25%

25%-41,6
100%-x

x=100*41,6=25
x=166,4 [zł]

2.
224-70%
x-100%

x=320 -znaczki taty

320-224=76

2009-11-24T17:33:10+01:00
1.
41,60-25%
x-100%
x100*41,60/25=166,4

Odp.Kasia dostaje 166zł i 40gr.

2.
224-70%
x-100%
x=224*100/70=320

Odp.Tata Krzysia ma 320 znaczków.

320-224=96
Odp.Krzysiu musi zebrać 96 znaczków aby dorównać kolekcji taty.