Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:42:51+01:00
Kolos na glinianych nogach``
``Mówic lakonicznie`` mówić źwięźle i na temat
``wrócić z tarczą lub na tarczy``wrócić z bitwy jako zwycięzca lub przegrany
`` syzyfowa praca`` praca nadaremna
``koń trojański``zaskoczenie, coś podstępnego
2009-11-24T16:47:03+01:00
Kolos na glinianych nogach -coś pozornie mocnego, potężnego, wielkiego, a w rzeczywistości małego, słabego

mówić lakoniczne- mówić krótko, zwięźle i na temat

wrócić z tarczą lub na tarczy-zwyciężyć spektakularnie albo przegrać dotkliwie, bez możliwości innego rozstrzygnięcia

syzyfowa praca - praca bez końca, ciężka, bezskuteczna

koń trojański - coś pozornie wyglądające na przyjacielski podarunek, w rzeczywistości będące niebezpieczeństwem