Odpowiedzi

2009-11-24T16:47:40+01:00


(4%+5%+10%+20%):4=39%:4= 9,75%

Odp.
Średnia wieku czterech członków rodziny w ostatnich dwóch latach wzrosła o 9,75% .

Myślę, że tak wyjdzie.
2009-11-24T16:48:21+01:00
Chyba 9 z kawałkiem, bo:
(4%+5%+10%+20%)/4=39%/4=9,75%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:54:07+01:00
Pierwsza osoba:
4%-2lata
100%-x
x=50 lat

Druga osoba:
5%-2lata
100%-x
x=40 lat

Trzecia osoba:
10%-2lata
100%-x
x=20lat

Czwarta osoba:
20%-2 lata
100%-x
x=10 lat

Średnia wieku na początku:
(50+40+20+10)/4=30

Średnia wieku po dwóch latach:
(52+42+22+12)/4=32

O ile procent wzrosła średnia wieku tych czterech osób? Czyli bierzemy 2 z 30
32-30=2
2/30*100%=6,(6)


;DD