W fabryce ołówków kontrola jakości ustaliła, że przeciętnie 3/200 (ułamek) wyprudukowanych ołówków nie spełnia norm jakości. Ile wybrakowanych ołówków można spodziewać się wśród 1600 ołówków z tej fabryki?

Poprosze o wszystkie rozwiązania ;-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:49:14+01:00
2009-11-24T16:53:01+01:00
1600׳/₂₀₀=24 (1600 skraca się z 200)
Można spodziewać się 24 wybrakowanych ołówków.
2009-11-24T16:58:25+01:00
Można to zrobić tak
zamienić ułamek zwykły na dziesiętny
3/200=0,015
wyliczamy go dzieląc 3:200
a wtedy można pomnożyć 1600x0,015=24
ułamek można zamienić na procent
0,015x100%=1,5%
a wtedy
1600-100%
x-1,5%
a teraz proporcja(mnożenie na krzyż)
x=(1600x1,5%):100%
x=24