Odpowiedzi

2009-11-24T16:47:42+01:00
Nie wystąpił by wszystkie 4 pory roku .. Sądze, ze około 3 lub 2 ..
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:17:28+01:00
Nie, ponieważ pory roku zwiazane są z nachyleniem osi ziemskiej do płaszczyzny orbity i gdy krążymy wokół Słońca promienie słoneczne w zależności od okresu padaja na inną część kuli ziemskiej (od 22 czerwca do 23 wrzesnia Słońce jest najblizej północnej półkuli dlatego wtedy u nas jest lato) co wiąże sie z występowaniem pór roku. A więc jeśli byłby to ruch prostopadły do Słońca większość promieni padałaby na równik i to nie zmieniałoby się w ciagu roku i dlatego pory roku w takim przypadku nie są mozliwe.
1 5 1