Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T16:58:49+01:00
Wietnam - Socjalistyczna Republika Wietnamu, państwo leżące w Azji Południowo-Wschodniej, na Półwyspie Indochińskim, nad Morzem Południowochińskim.
Na północy z Chinami, na zachodzie z Laosem i Kambodżą.
Powierzchnia 329,5 tys. km2.
Stolica: Hanoi.
Język urzędowy: wietnamski, w użyciu również francuski i języki mniejszości narodowych.
Jednostka monetarna 1 dong = 10 hao = 100 xu.
1 4 1
2009-11-24T17:00:40+01:00
Jest to państwo w Azji Południowo-Wschodniej. Graniczy z Chinami, Laosem i Kambodżą. Z liczbą ludności ponad 86 mln, jest 13. co do wielkości populacji państwem świata.
Powierzchnia Wietnamu wynosi około 331 688 km² (nie uwzględniając wysp Hoang Sa i Truong Sa). Długość granic kraju to 4639 km. Najwyższą górą jest Fan Si Pan 3143 m n.p.m., najdłuższa rzeka to Mekong.
Klimat jest Tropikalny i monsunowy.
Długość granic:
* całkowita: 4639 km
* z Kambodżą 1228 km
* z Chinami 1281 km
* z Laosem 2130 km

Rzeki :

* Rzeka Czerwona
* Mekong
* Rzeka Da
* Rzeka Ma
* Dong Nai
1 5 1
2009-11-24T17:19:50+01:00
Wietnam (oficjalnie: Socjalistyczna Republika Wietnamu, państwo w Azji Południowo-Wschodniej. Graniczy z Chinami, Laosem i Kambodżą. Z liczbą ludności ponad 86 mln, jest 13. co do wielkości populacji państwem świata.
Ustrój polityczny
Republika socjalistyczna. Konstytucja z 15 kwietnia 1992 roku.

Zgromadzenie Narodowe składa się z 498 posłów (458 członków Komunistycznej Partii Wietnamu, 40 posłów niezależnych). Powołuje rząd i prezydenta.

Powierzchnia Wietnamu wynosi około 331 688 km² (nie uwzględniając wysp Hoang Sa i Truong Sa). Długość granic kraju to 4639 km. Najwyższą górą jest Fan Si Pan 3143 m n.p.m., najdłuższa rzeka to Mekong.

Klimat
Tropikalny i monsunowy.

Długość granic
całkowita: 4639 km
z Kambodżą 1228 km
z Chinami 1281 km
z Laosem 2130 km
1 5 1