Odpowiedzi

2009-11-24T17:51:53+01:00
Roztwór manganianu VII potasu odbarwiają węglowodory nienasycone, czyli alkeny i alkiny.

W związku z tą zależnością przykładami substancji wchodzących w skład mieszaniny mogły być: acetylen, etylen i żeby nie było tak pospolicie... nawet trans-6-metylohept-3-en.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T22:58:20+01:00
Węglowodory ulegające reakcji z nadmanganianem potasu to alkeny i alkiny.

Skoro mieszanina węglowodorów została "przepuszczona" przez roztwór nadmanganianu, można z tego wysnuć wniosek, że te węglowodory są gazami.
Mogą to być na przykład:
eten:
H₂C=CH₂
etyn:
HC≡CH
propen:
CH₃-CH=CH₂

Podany wyżej trans-6-metylohept-3-en jest cieczą i trudno byłoby go "przepuścić" przez r-r nadmanganianu. ;)
24 4 24