Odpowiedzi

2009-11-24T17:08:07+01:00
Nie są to te same części mowy
np.mój drogi mężu
w 2012 roku mają być nowe drogi
ten prezent na mikołaja jest za drogi
np.ale ten chłopak jest wysoki
np.celny rzut
celny traf
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:08:56+01:00
Drogi - cenny, mający wysoką wartość, drogi - do osoby, droga - jezdnia
wysoki - o wzroście człowieka, o wartości cen itp.
celny - trafny, fizycznie, lub zagadkowo
Nie są to jednak te same części mowy.

zdania:
Droga Karolino. Ten wazon jest bardzo drogi. Drogi w Polsce są koszmarne.
Wysoki człowieku, podaj proszę mi ten dzban. Ceny znów wzrosły, wysokie, aż się patrzeć nie chce.
Celny traf, gratuluję. Piłkarz trafił w bramkę bardzo celnie.