1. Do szkolnego klubu sportowego Tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczynki.

a) Jaki procent uczniów należących do klubu stanowią dziewczęta?

b) W międzyszkolnych zawodach w tenisie stołowym uczęszczało 37,5% wszystkich dziewcząt z Tęczy. ile dziewcząt należących do klubu nie brało udziału w zawodach?

c) w zawodach lekkoatletycznych wzięło udział 85% członków klubu Tęcza. Stanowili oni 17% wszystkich uczestników zawodów. Ilu uczniów startowało w tych zawodach?

d) Do klubu Tęcza należy 10% wszystkich dziewcząt i 20% wszystkich chłopców w szkole. Ilu uczniów jest w tej szkole? O ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt?

e) Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób. O ile procent wzrosła liczba członków Tęczy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:22:46+01:00
36 chłopców,24 dziewczynki
36+24=60-razem uczniow
a)
dziewczynki stanowia 24/60 calej grupy, czyli 24/60*100%=40%

b)
37.5% * 24=9
24-9=15 w zawodach nie bralo udzialu
c)
85% z 60 =51 uczniow z teczy startowalo, stanowili 17% calosci bioroacej udzial czyli
17% to 51
100% to x
100%*51 5100
x= -----------= --------=300 uczniow bralo udzial w zawodach
d) do teczy uczeszcza 10% dziewczat w szkole czyli 24 dziewczeta
jezeli 10% to 24, to 100% to 240 dziewczat w szkole, chlopcow z teczy w szkole jest 20% czyli 36, wiec wszyscy chlopcy liczac proporcja to 36*5=180
180+240= 420uczniow w szkole. Teraz chlopcy stanowia:
180/420=okolo 43% dziewczyny wiec 100-43=57[%]
W szkole jest o 14% mniej chlopcow od dziewczyn:
57%-43%=14%..
no i punkt e)
byllo 60 zawodnikow teczy uroslo do 84 osob
wiec jakim procentem liczby 60 jest liczba 84,wiec 84/60=1,4=140%, wiec liczba zawodnikow w klubie tecza wzrosla o 40%, gdyz 140%-100%=40%
PROSZE ;')
2009-11-24T17:23:56+01:00
24+36+60

a) 60----100%
24---- x
x=100%*24/60=40%

odp: Dziewczęta stanowią 40%
b)
40-37,5=2,5%
odp: w turnieju nie brało udziału 2,5%

sorki tylko to mi się udało zrobić
2009-11-24T17:53:53+01:00
A)36+24=60
jest to cała liczba członków klubu
60-100%
24-x%
x=(24x100%):60
x=2400:60
x=40%
dziewczęta stanowią 40% klubu
b)24-100%
x-37,5%
x=(24x37,5%):100%
x=9
udział brało 9 dziewcząt
czyli udziału nie brało 24-9=15dziewcząt
c)w zawodach lekkoatletycznych udział barało
60-100%
x-85%
x=(60x85%):100%
x=51
w zawodach brało 51 członków klubu tęcza
51-17%
x-100%
x=(51X100%):17%
x=300
w zawodach lekkoatletycznych brało udział 300 osób
d)w szkole jest
-dziewcząt
24-10%
x-100%
x=(24x100%):10%
x=240
wszkole jest 240 dziewcząt
-chłopców
36-20%
x-100%
x=(36x100%):20%
x=180
w szkole jest 180 chłopców
cała szkoła liczy 420 uczniów
420-100%
240-x%
x=(240x100%):420
x=57,14
dziewczęta w tej szkole stanowią 57,14%
czyli chlopcy stanowią 100%-57,14%=42,86
czyli 57,14-42,86=14,28
chłopców jest o 14,28% mniej
d)
60-100%
84-x%
x=(84x100%):60
x=140%
liczba członków klubu wzrosła o 140%