Odpowiedzi

2009-11-24T17:14:02+01:00
1. Obl objętość powietrza w całym pokoju
v = a*b*c = 3m * 2m * 4m = 24m³
2. Obl zawartość tlenu wiedząc, że jest go 21%
0,21* 24m³ =5,04 m³
2. Obl zawartość azotu wiedząc, że jest go 78%
0,78 * 24m³ = 18,72m³
2009-11-24T17:15:41+01:00
3*2*4=24

78%*24=18,72
21%*24=5,04

Odp.Objętość azotu wynosi 18,72m(sześcienne) a tlenu 5,04 m(sześcienne).
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:15:51+01:00
V= a*b*c
a= 3m
b= 2m
c= 4m
V= 3m*2m*4m= 24 metrów sześciennych

I objętość tlenu
21% *24 m szesciennych
-----------------------------= 504: 100= 5,4 m sześciennych
100%

II objętość azotu
78% *24 m sześciennych
------------------------------- = 1872: 100= 18,72 m sześciennych
100%

Odp.: W pokoju znajduje się 5,04 m sześciennych tlenu i 18,72 m sześcienncy azotu.