Odpowiedzi

2009-11-24T17:15:41+01:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/2429-3-przedstaw_budowe_bakterii_i_wirusow_oraz_ich_znaczenie_w_zyciu_czlowieka_i
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:18:48+01:00
Wirusy - organizmy, rozwijajace sie w innych organizmach (bakteriach, komorkach ludzkich). Do tej pory naukowcy spierają się czy są żywe (rozmnażają się) czy nie (brak metabolizmu).
W zasadzie na wirusy nie ma leku, w groznych przypadkach podaje sie interferon (komorka sama tez go produkuje), ktory spowalnia rozwoj wirusa.

Rozwoj wirusa mozna podzielic na lityczny ( wirus wtrzykuje swoje DNA do bakterii, na koncu zainfekowana komorka sie rozpada) i lizogenny (DNA wirusa jest wbudowane w DNA komorki - wirus pozostaje w uspieniu)

Wirusy także bardzo szybko mutują. Jeżeli jeden wirus zmutuje się i stanie się dporny na przeciwciała, to bardzo szybko, wszystkie wirusy beda na nie odporne.
2 4 2