Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T17:19:45+01:00
Zalety;

Szkło dzięki swoim cechom znajduje zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia.
Jest ono stosowane jako:
optyczne - pryzmaty, soczewki czyli specjalnie uformowane kawałki szkła
okienne - szyby okienne
laboratoryjne - sprzęt laboratoryjny
budowlane - wata szklana, płyty wykładzinowe, izolacja cieplna (szkło piankowe)
stołowe - szklanki, kieliszki, wazony, talerze, ozdobne dzbanki
elektrotechniczne - żarówki, izolatory
butelkowe - butelki
na opakowania - słoiki i inne szklane opakowania, przydatne w różnych dziedzinach życia
Tworzywa sztuczne wzmacnia się włóknami ze szkła. Powstaje wtedy materiał zwany kompozytem, stosowany do budowy karoserii samochodowych.

Wady szkła:
• wtrącenia w szkle bardzo drobnych pęcherzyków gazowych
• wtrącenia w szkle w postaci drobnych lub większych kamieni, które mogą być otoczone promienistymi spękaniami szkła
• skazy szklistej niejednorodności szkła w postaci nici i pasm (smug), kropli lub węzłów
• szkło zbyt kruche, ze zbyt dużymi trwałymi naprężeniami wewnętrznymi, wykazujące objawy samoczynnego pękania, odpadania den (niedostatecznie odprężone) .

Materiały ceramiczne są odporne na wysokie temperatury. Płytki ceramiczne chronią wnętrze statku kosmicznego przed nagrzaniem podczas wchodzenia w atmosferę.
5 4 5
2009-11-24T17:22:45+01:00
Zalety:
- Utrzymuje ciepło w domach
- Bez szkła nie byłoby wielu naczyń kuchennych, np. Dzbanków, misek itd.
Wady:
- Bardzo kruchy
- lecąc z wysokości może zabić xD ;P
4 3 4