Dwaj chłopcy zbudowali z kolorowej folii dwa latawce w kształcie deltoidów o przekątnych 80 cm i 1,4 m. Doczepili do kazdego z nich ogony z folii - wstążki o długości 1 m i szerokości 8 cm. Ile metrów kwadratowych foli zużyli chłopcy na budowę latawców??? POMOCY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:26:32+01:00
Przekątne deltoidów:

e = 80 cm = 0,8 m
f = 1,4 m

Pole deltoidu = 0,8 m * 1,4 m / 2 = 1,12 m2

Mamy dwa takie deltoidy, a więc na latawce bez ogonów zużywamy 2,24 m2 folii.

Teraz ogony policzymy ogony.

Boki ogonów:

a = 8 cm = 0,08 m
b = 1 m

Pole ogona = 0,08 m * 1 m = 0,08 m2

Ogony też są dwa, a więc pole 2 ogonów = 0,16 m2

Teraz dodajemy pola dwóch latawców do pól dwóch ogonów:

2,24 m2 + 0,16 m2 = 2,4 m2 folii

Odp. Na zbudowanie latawców trzeba zużyć 2,4 m2 folii.

Pozdro))


2009-11-24T18:21:19+01:00
P∛= ½ * p * q
P₊= ½ * 80 cm * 140 cm
P⁷= 40 cm * 140cm = 5600cm ² * 2 = 11200cm ²

Pw= a * b = 100 cm * 8 cm = 800 cm ² * 2 = 1600 cm ²

11200 cm² + 1600 cm² = 12800cm ²= 128m²

Odp: Chłopcy zuzyli 128 m² wstążki.