Odpowiedzi

2009-11-24T17:20:30+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:22:23+01:00
Ob = 64 cm
Ob = 2a + 2b

64 = 2a + 2b
32 = a +b

wiedząc, że a = 3b, ( jeden z bokow jest 3 razy dluzszy od drugiego), to podstawiamy do tego co otrzymalism ywczesniej:

32 = 3b + b
32 = 4b
b = 8

a = 3*8
a = 24

P = a*b
P=24*8
P= 192 cm kwadratowe :)
1 2 1
  • ak91
  • Rozwiązujący
2009-11-24T17:25:28+01:00

64=2a+2b
3a=b
64=2a+2*3a
64=8a
a=8
b=24

P=8*24=192