Odpowiedzi

2009-11-24T17:24:28+01:00
Król Stanisław August Poniatowski był wybitnym mecenatem sztuki, opiekował sie humanistami: wspierał poezję i sztukę, opiekował się szkołami sam je też zakładał.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:26:48+01:00
1) Z inicjatywy Stanisława Augusta Poniatowskiego nowy wystrój otrzymał Zamek Królewski w Warszawie.
2) Król zamiłowany w nauce i sztuce , zgromadził wspaniałą kolekcję ok 2,5 tys. obrazów i ok. 25 tys. rycin.
3) Organizował obiady czwartkowe, dzięki którym spotykał się z wybitnymi literatami np. Ignacym Krasickim-najwybitniejszym literatem w tej epoce oraz architektami.

napisałam tylko o sztuce bo kulturowych nie pamiętam. ;))
13 4 13