Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • efrt
  • Początkujący
2009-11-24T17:31:33+01:00
P=60cm²
h 1 = 6
h 2 = 8
Szuk. Obw=2*a + 2*b
P=a*h1=a*6=60cm²
P=b*h2=b*8=60cm²
a=60:6=10
b=60:8=7.5
Odp. Krótszy bok ma 7.5 cm
2009-11-24T17:32:03+01:00
H = 6 cm
H = 8 cm
P = 60 cm²

wzór na pole równoległoboku to :
P = a × h lub P = b × H
skoro nam obliczyć krótszy bok to biorę dłuższą wysokość
P = b × H
60 = b × 8 /÷8
7,5 = b

Odp. 7,5