Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:31:18+01:00
Moim zdaniem nie można być acetą w dzisiejszych czasach. Acetyzm to postawa typowo średnioweiczna, ludzie wtedy byli oddani Bogu i byli gotowi na wszystko ( do umartwiania ciała, głodu, wszelkich rodzajów posty, opuszczenia rodziny). Wydaję mi się, że człowiek XXI wieku nie jest zdolny do tego typu poświęceń. Nie jest on w stanie zostawić rodziny, porzucić pracy i stać się wierny woli Boga. Musiłby stać się nikim, żebrakiem. Wiadomo też że w dzisiejszych czasach bycie żebrakiem jest ciężkie, ludzie nie są hojni i zazwyczaj gardzą ludźmi którzy w życiu nie osiągnęli niczego. Idąc w niedzielę do kościoła widać że jest coraz mnie wiernych, w XXI wieku nie wszyscy ludzie są chrześciajanami, tym bardzej takimi co poświęcają się Bogu. Myślę że stereotyp acety był możliwy tylko w średniowieczu i tam też pozostał.
9 3 9
2009-11-24T17:39:55+01:00
Asceta to osoba która dobrowolnie ogranicza własne potrzeby poprzez głód czy cierpienie. Uważam iż można w dzisiejszych czasach przyjąć postawę ascetyczną i wyrzec się przyjemności do których jesteśmy przyzwyczajeni. Człowiek silnie związany z Bogiem jest gotowy na każde poświęcenie. ,, Per aspera ad astra'' czyli poprzez cierpienie do gwiazd. Oznacza to, że człowiek przez cierpienie dotrze to swojego celu, którym jest życie wieczne.
6 4 6