Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T17:29:47+01:00
Namiot - z 300 zł na 264 zł
leżak z 125 zł na ?

100% - 300
x - 264
300x=264*100
26400:300
x= 88%
100%-88%=12%

100%- 125
12% - x
100x=125*12
x=1500:100
x=15 zł

125-15=110 zł ( cena lezaka po obnizce)

zapomniałas podac dane ale ja to zadanie miałem na lekcji :)
2009-11-24T17:30:39+01:00
Zalezy jaka była na początku i o jakiprocent obnizono cenę. Za mało danych podaleś;p
Jak narazie to cena lezaka = x zł
2009-11-24T17:36:23+01:00
Nie ma tu całej treści zadania, ale domyśliłam sie bo mialam niedawno takie same ;))

namiot kosztował 264 zł z 300 zł

300 - 264/300 = 12 %

więc został obniżony o 12 %

leżak kosztował 125 zł, wiec skoro wszystko zostało obniozone o ten sam procent to lezak rowniez zostal obnizony o 12 %

czyli. 125zł x 0,12 = 15
125 zł - 15 zł = 110 zł
Odp. Cena leżaka po pbniżce wynosi 110 zł .



;)))