Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:34:08+01:00
Szpik kostny :
-wypełnia kości,
-wytwarza białe i czerwone krwinki oraz płytki krwi.
8 4 8
2009-11-24T17:44:42+01:00
Szpik kostny jest siedliskiem komórek macierzystych, z których tworzą się krwinki czerwone Szpik jest narządem o olbrzymich zdolnościach do namnażania się komórek. W ciągu każdej sekund u dorosłego człowieka powstaje 2500000 krwinek czerwonych i 2000000 krwinek białych. źródłem komórek macierzystych jest szpik kostny, krew pępowinowa lub krew obwodowa. do tego tagrze wypełnia kosci.
7 4 7
2009-11-24T17:45:52+01:00
Szpik kostny jets miejscem powstawania podstawowych skałdników krwi krwinek czeronych czyli erytrocytów, krwinek białych czyli leukocytów i płytek krwi czyli trombocytów.
2 1 2