Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:34:50+01:00
Turkawka zwyczajna, turkawka (Streptopelia turtur) – średni ptak wędrowny z rodziny gołębiowatych, zamieszkujący Europę, północną Afrykę i środkowo-zachodnią Azję. Przeloty w IV – V i VIII – IX. Zimuje w środkowej Afryce.

Cechy gatunku
Upierzenie sinoszare, grzbiet i pokrywy skrzydeł brązowordzawe z ciemniejszymi plamami. Gardło i pierś z różowym nalotem, brzuch biały. Na bokach szyi trzy czarno-białe prążki.
Wymiary średnie
długość ciała ok. 27 cm
rozpiętość skrzydeł 54 cm
masa ciała ok. 140–160 g.
2009-11-24T17:52:24+01:00
Turkawka - rodzina ptaków z rzędu gołębiowatych. Występowanie: Europa, północna Afryka, środkowo-zachodnia Azja. Zamieszkuje rzadkie lasy liściaste i mieszane, zadrzewienia śródpolne i bagienne, parki i duże ogrody, a w Afryce - oazy.