Odpowiedzi

2009-11-24T17:35:58+01:00
Kameralność, lekkość proporcji, asymetria, dekoracyjność, wyrafinowanie, dążenie do komfortu i egzotyzm.

Są to główne cechy architektury rokoko w Polsce

Proszę bardzo
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:13:24+01:00
Rokoko, jako styl architektoniczny rozwijało się się w Polsce od lat 40 XVIII wieku. Cechy szczególne architektury Rokoko to odejście od monumentalnych budowli na rzecz mniejszych pałacyków czy pawilonów ogrodowych. Sama nazwa Rokoko nie została do końca przyjęta, stosowano raczej określenie styl Ludwika XV. Budowle odznaczały się wyrafinowanym zdobnictwem jak również pewną asymetrią /sama nazwa rokoko pochodzi od asymetrycznego ornamentu przypominającego koguci grzebień czy muszlę/. Ornamentyka budowli opierała się na ornamentach przestrzennych takich jak kwiaty i liście w różnych układach, pęki trzcin i kwiatów, łodygi palm oraz na elementach płaskich które stylizowane były na chińskie wzornictwo.
2009-11-24T19:13:36+01:00
Cechy rokoka:
-intymność;
-elegancja;
-szczęście i zadowolenie;
-pryzmat rzemiosła antycznego i dekoracji