1. Ciało o ciężarze 50 N spada swobodnie. Oblicz pracę, którą wykonuje siła ciężkości na drodze 2 metrów.
2. Ile wynosi praca, którą wykona silnik o mocy 2,5kW w czasie 2 h ?
3.Silnik suszarki do włosów ma moc 1000 W . Jaką pracę wykonał ten silnik, jeżeli Zuzanna wysuszyła włosy w ciągu 10 min?
4.Z jakiej wysokości spadl kamień o ciężarze 10 N na owierzchnię Ziemi, jeżeli w chwili zderzenia z Ziemią posiadał energię kinetyczną równą 40 J ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:55:45+01:00
1.
Dane:
F=50N
s=2m
Szukane:
W=?
Rozwiązanie:
W=F*s [J]
W=50*2
W=100 [J]- praca wykonana przez sile ciezkosci
2.
Dane:
P=2,5kW=2500W
t=2 h=7200s
Szukane:
W=?
Rozwiązanie:
P=W/t [W] czyli W= P*t [J]
W=2500*7200
W=18000000 J= 18 MW- praca wykonana przez silnik
3.
Dane:
P=1000W
t=10 min= 600s
W= P*t
W= 1000*600
W=600000 J=600 kJ- praca wykonana przez silnik suszarki
4.
Dane:
F=10 N -> F=m*g
Ek=40 J
Szukane:
h=?
Rozwiązanie:
Ek=Ep
Ep=m*g*h ->Ep=F*H
40=10*h
h=40/10
h= 4 [m]- wysokosc z jakiej spadl kamien :)
1 5 1
2009-11-24T19:14:02+01:00
Z.1
F=50N
s=2 m

W=F × s
W=50 ×2
W=100 J (dżuli)

z.2
P=W/t
W=P × t

W=2,5 ×2
W= 5kWh

z.3Wzór jak wyżej
10 min = 600 sek.
1000 W × 600= 600000 J (dżuli) = 600 kJ

z.4
mgh=40 J
1 x 10 x h = 40 J
10h=40 J /10
h = 4 m
1 5 1