Zad.1Samochód wyścigowy w pewnej chwili miał szybkośćv1=140km/h,a po 2 sekundachv2=212km|h.Oblicz wartość przyspieszenia tego samochodu .Wynik podaj w m/sdo potęgi drugiej.

Zad.2Jeśli na cialo działaja na siły o jednakowym kierunku i zwrocie,to wypadkowa ma wartość równą sumie wartości tych sił i taki jak one kierunek i zwrot.Trzej siłacze ciągną ciężki pojazd działająć siłami o wartościachF1=1000N,F2=1400N i F3=1500N, o jednakowych kierunkach i zwrotach.Oblicz
-wartość siły wypadkowej,ktorą siłacze działają na wózek
-wartośc przyspieszenia wózka,jeśli jego masa wynosi 1300 kg
zad.3 Jeśli na ciało dzialają siły o jednakowych kierunkach i przeciwnych zwrotach,to wypadkowa ma wartość równą różnicy wartości sił,a zwrot zgodny ze zwrotem siły o większej wartości.Na spadochroniarza wraz z ekwipunkiem działa siła ciężkości o wartości 1300N i siła oporu powietrza o wrtości 900N oblicz??

Bradzo proszę o szybkie a dobre rozwiązanie.Wynagrodzenie jest wysokie.Proszę rozwiązac te zadania jeszcze na dziś-i udzielić mi dopowiedzi please???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T17:41:11+01:00
Zad 1
V - prędkość
a - przyśpieszenie
t - czas

Dane:
V₁ = 140km/h ≈ 38,9m/s
V₂ = 212km/h ≈ 58,9m/s
t = 2s

Szukane:
a = ?

Wzory:
a = Δv ÷ t
Δv = V2 - V1
58,9m/s - 38,9m/s = 20m/s
a = 20m/s ÷ 2s = 10m/s²

Odp: Przyśpieszenie tego samochodu wynosi 10m/s²

zad 2
a) Siłę wypadkową liczy się przez dodanie wszystkich sił czyli w tym wypadku siła wypadkowa będzie wynosić 3900 N
b) masa - 1300kg
F(siła) - 3900 N
a(przyspieszenie) - F:m
a= 3900 N : 1300 kg = 3 m/s2

zad 3
F=1300N-900N=400N

w sumie nie moge obliczyć tego zadania bo nie wiem ile wazy spadochroniarz
2009-11-24T17:43:19+01:00
Zad.1Samochód wyścigowy w pewnej chwili miał szybkośćv1=140km/h,a po 2 sekundachv2=212km|h.Oblicz wartość przyspieszenia tego samochodu .Wynik podaj w m/sdo potęgi drugiej.
a=Δv/t
Δv=212km/h-140km/h=72km/h
72km/h=(72*(5/18))m/s=20m/s
a=20m/s:2s=10m/s²

Zad.2Jeśli na cialo działaja na siły o jednakowym kierunku i zwrocie,to wypadkowa ma wartość równą sumie wartości tych sił i taki jak one kierunek i zwrot.Trzej siłacze ciągną ciężki pojazd działająć siłami o wartościachF1=1000N,F2=1400N i F3=1500N, o jednakowych kierunkach i zwrotach.Oblicz
-wartość siły wypadkowej,ktorą siłacze działają na wózek
1000N+1400N+1500N=3900N
-wartośc przyspieszenia wózka,jeśli jego masa wynosi 1300 kg
a=F/m
a=3900N/1300kg=3m/s²

zad.3 Jeśli na ciało dzialają siły o jednakowych kierunkach i przeciwnych zwrotach,to wypadkowa ma wartość równą różnicy wartości sił,a zwrot zgodny ze zwrotem siły o większej wartości.Na spadochroniarza wraz z ekwipunkiem działa siła ciężkości o wartości 1300N i siła oporu powietrza o wrtości 900N oblicz?
siła wypadkowa 1300N-900N=400N
2009-11-24T20:26:23+01:00
1. ΔV=212km/h-140km/h= 72 km/h=20 m/s
a=ΔV/Δt=20m/s /2s= 10m/s² Ciekawe, "wynik podaj w m/s²" nigdy nie widziałem, żeby ktoś podał w np. N/kg

2. F wyp jest sumą tych sił
F=1000N+1400N+1500N=3900N
F wyp=m*a
a=F/m = 3900/1300 = 3 m/s²

3. Na spadochroniarza działa siła 400N skierowana prostopadle do podłoża w dół.