Odpowiedzi

2009-11-24T17:39:52+01:00
Prostopadloscian to taki graniastoslup prosty który w podstawie ma prostokąt.
szescian to taki prostopadloscian ktorego wszystkie sciany sa kwadratami.
30 4 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:47:30+01:00
Sześcian - graniastosłup, który ma 6 boków w kształcie kwadratów, 12 krawędzi i 8 wierzchołków.
Prostopadłościan - graniastosłup, którego każdy bok jest prostokątem, ma 6 boków, 12 krawędzi i 8 wierzchołków.
36 4 36
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T17:50:30+01:00
Sześcian-Prostopadłościan, którego wszystkie krawędzie mają taką samą długość (lub inaczej mówiąc, wszystkie ściany boczne i podstawy są kwadratami przystającymi), nazywamy sześcianem
Obj.: V=a(3) (3 na górze jako potęga)
pole powierzchni bocznej.: Pb=4xa(2)
pole powierzchni całkowitej.: Pc=6xa(2)


prostopadłościan-Graniastosłup, którego podstawą jest prostokąt, nazywany prostopadłościanem.
Ocj.: V=axbxh
23 4 23