Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:53:28+01:00
Inzynieria genetyczna jest to termin kojarzacy sie z " jakimis mutacjami" tez takk to mozna nazwac ale genetyka zajmuje sie stwarzaniem np. roslin odpornych na szybkie zmiany temperatury na szkodniki itp. polega na zastapienu genów genami takiej np.rosliny ktura jest odporna na poszcególne rodzaje szkodników wytwarzajac na. kolce ( kaktus) . KOrzysci płynace z genetyki to np. zwiekszeni sie plonów rezultatem jest nadwyzka zbiorów i zmniejszenie głodu na swiecie . Z agrozenia płynace z inzynieri genetycznej to modyfikowanie roslin i twozrenie nowych niekoniecznie z zamierzanym rezultatem .
2009-11-24T19:16:28+01:00
Korzyści- Zmodyfikowane genetycznie bakterie i grzyby wykorzystuje się do produkcji leków, witamin i szczepionek.
Wykorzystuje się też do opracowania nowych metod leczenia.
Zagrożenia- Istnieje ryzyko, że geny, dające roślinom uprawnym na przykład odporność na wirusy, podczas krzyżowania się mogą zostać przeniesione do spokrewnionych z transgeniczna roślinnością chwastów.