Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:46:44+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T17:47:52+01:00
A więc tak jak wynika z własności trójkąta

Przeciwprostokątna to 2a
Przyprostokątna krótsza to a
A ta dłuższa to apierwsiatek z 3.

a więc krótsza przyprostokątna wynosci 10:2= 5cm
2009-11-24T17:48:18+01:00
Jest to trójkąt o kątach: 30, 60 i 90 stopni

Jego własność: http://testgimnazjalny.pl/wzorcownia/mat/page8.html

Stąd też: przeciwprostokątna = 2a
2a=10
a=5

Graficznie:
http://img442.imageshack.us/img442/8299/rozw.jpg

I w załączniku :)