Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:02:01+01:00
Wiemy, ze przekątne w rombie przecinają się w połowie swojej długości i pod kątem prostym dlatego gdy dorysujemy jeszcze jedną przekątna możemy wtedy zobaczyć ze powstanie trójkąt o kątach 30, 60, 90 wiemy za a√3n to 6 no to a = 2√3
L= 8√3

Wysokość jeśli dorysujemy w rombie to również wyjdzie nam trójkąt o kątch 30, 60, 90

i teraz mamy ze bok rombu (a) = 2√3
1/2 a = √3
to wysokość to 3 :)




4 3 4
2009-11-24T18:02:25+01:00
Czyli jest jak w trójkącie o kątach 30 i 60 stopni
a√3=12
czyli a=12/√3

bok ma długość 2a więc 24
obw=24*4
1 1 1