3 zadanie ;/

1.W schronisku dla zwierząt "Mruczando Murmurando" jest 60 kotów.
Połowa to koty szare, 1/5 to koty białe, a 1/6 stanowią koty czarne.Oprócz tego e tym schronisku są jeszcze koty pręgowane.Oblicz, ile jest w tym schronisku:
a.)szarych kotów:
b.)białych kotów:
c.)czarnych kotów:
d.)kotów pręgowanych:

2.
Hania piecze babkę drożdżową.Włożyła do piekarnika ciasto grubości 6 cm. Według przepisu takie ciasto powinno podczas pieczenia zwiększyć swoją grubość 5/3 raza.Jakiej grubości ciasta Halina może się spodziewać
ODP:

3.
Pod górą Średni Wierch budowany jest tunel kolejowy. Zgodnie z projektem tunel ten będzie miał 240 m. Z jednej strony góry wywiercono już 1/3 tunelu, a z drugiej 3/8. Ile metrów tunelu trzeba jeszcze wywiercić?
ODP:

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T17:53:43+01:00
1.W schronisku dla zwierząt "Mruczando Murmurando" jest 60 kotów.
Połowa to koty szare, 1/5 to koty białe, a 1/6 stanowią koty czarne.Oprócz tego e tym schronisku są jeszcze koty pręgowane.Oblicz, ile jest w tym schronisku:
a.)szarych kotów:60*0,5=30
b.)białych kotów:60*0,2=12
c.)czarnych kotów:^0*1/6=10
d.)kotów pręgowanych:60-(30+12+10)=60-52=8

2.
Hania piecze babkę drożdżową.Włożyła do piekarnika ciasto grubości 6 cm. Według przepisu takie ciasto powinno podczas pieczenia zwiększyć swoją grubość 5/3 raza.Jakiej grubości ciasta Halina może się spodziewać
6*5/3=10
ODP: Hania może się spodziewać ciasta o grubości 10cm.

3.
Pod górą Średni Wierch budowany jest tunel kolejowy. Zgodnie z projektem tunel ten będzie miał 240 m. Z jednej strony góry wywiercono już 1/3 tunelu, a z drugiej 3/8. Ile metrów tunelu trzeba jeszcze wywiercić?
1/3+3/8=8/24+9/24=17/24
1-17/24=7/24
240*7/24=70
ODP: Trzeba jeszcze wywiercić 70 metrów tunelu.
6 4 6
2009-11-24T18:01:51+01:00
1/2 = 15/30 - koty szare = 30/60=30 kotów
1/5 = 6/30 - koty białe 12/60 = 12 kotów
1/6 = 5/30 - koty czarne 10/60 = 10 kotów
1 - 26/30 = 4/30 - koty pręgowane = 8 kotów


2.
5/3 x 6 = 10cm


3
1/3 = 8/24
3/8 = 9/24
=17/24 - tyle tunelu wywiercono = 170/240 = 170 m
240 - 170= 70m- tyle trzeba wywiercić
3 2 3