Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:19:08+01:00
Kręgosłup-jest elastyczny i pozwala na dużą ruchliwość ciała szczególnie ogona
płetwa grzbietowa-podobnie jak inne pletwy nieparzyste ,pomaga utrzymać równowagę w wodzie
łuski-zapewniają rybie sztywną osłonę.Jednocześnie jej ciało może elastycznie się zginać
płetwa ogonowa-Jej głuwną funccją jest tłumienie zawirowań wody
płetwa odbytowa-pomaga utrzymać równowagę, podobnie jak pletwa grzbietowa
pęcherz pławny-umożliwia rybie przebywanie na określonej głębokości
płetwy brzuszne-ułatwiają rybie poruszanie się w wybranym kierunku
płetwy piersiowe-pomaga rybie zmienić kierunek ruchu służą też do zmiany głębokości

chyba wystarczy :)
4 5 4
2009-11-24T18:23:16+01:00
Płetwy- służą do pływania, płetwa ogonowa - do sterowania,
Pęcherz pławny- poprzez regulowanie gazów zawartych w nim, ryba morze plynąc na znaczne głębokosci bez wydatkowania energii
Linia naboczna- poprzez receptory odbiera kierunek predkosc prądu morskiego
łuski-chronią przed urazami mechanicznymi
śluz-zmniejsza tarcie
Ryby mają skrzela-przez to potrafią oddychać pod wodą

ja tak odpowiadałam i dostałam +5 ;)
3 1 3
2009-11-24T18:37:30+01:00

Ryby są zwierzętami wodnymi. Są to zwierzęta, które posiadają, podobnie jak ssaki, ptaki, gady, płazy, wewnętrzny szkielet. Należą do kręgowców. Organizm ryby jest doskonale przystosowany do życia w wodzie:
- ma oczy bez powiek ułożone po bokach co umożliwia jej większą widoczność
-jej łuski są na siebie nałożone dachówkowato nie zatrzymują się na nich żadne glony i rośliny.
- ma opływowy kształt ciała i śluz na powierzchni skóry który zmniejsza tarcie.
- parzyste płetwy utrzymują jej ciało w równowadze.
- linia boczna umożliwia jej odczuwanie kierunku i siły prądów wodnych.
-posiada płetwę ogonową która pełni rolę wiosła i steru ryby.
=)
2 3 2